Imi place filmele de nu mai pot! (Licenta Poetica)

The Road (2009)

The Road (2009) este un film regizat de către John Hillcoat ce are la baza romanul cu același nume apărut în 2006, acesta fiind scris de către americanul Cormac McCarthy. Ii primele rânduri ii avem pe Viggo Mortensen și Kodi Smit-McPhee ce joaca golurile de tata şi, respectiv, fiu. Mi s-a părut foarte interesanta următoarea faza: nu ştim cum ii cheamă pe cei doi din prim plan. Ei sunt doar un tata şi fiul sau. Povestea filmului ii urmăreşte pe protagonişti în lupta de supravieţuire într-o lume post-apocaliptica. Lumea a suferit multe schimbări im urma unui cataclism despre care ,din nou, nu aflam foarte multe detalii. Frigul se înteţeşte pe zi ce trece, hrana devine din ce în mai putina pentru puţinele persoane care mai supravieţuiesc încă pe Terra.

Eu zic ca acest film este ceva de genul „iţi place sau nu iţi place”. Mie unul nu mi-a plăcut. Cum se prezintă acting-ul? Super! Viggo Mortensen se prezintă pe cum îl ştim: un actor foarte bun. In rolul soţiei lui o avem pe Charlize Theron. Si ea menţine ştacheta sus. Un alt rol secundar este jucat foarte bine de către Robert Duvall .

Efectele nu sunt spectaculoase, însa nu spun asta în sensul ca acestea nu sunt bine, ci din contra. Sunt foarte bune. Se merge pe ideea de realism şi după ce se termina scena iţi dai seama ca aceasta a avut anumite efecte – ceea ce e super. Totul e integrat foarte bine.

Story-line-ul este iară foarte bun. Poate povestea avansează într-un ritm mai încet, însă te tine în priza, chiar este foarte frumos dezvăluita povestea personajelor cu ajutorul flash-back-urilor.

Si cu toate acestea fiind scrise, per total, mie nu mi-a placut acest film. Total vinovat este rolul băieţelului. Deşi am înţeles de ce se întâmplă tot ceea ce se întâmplă, de ce comportamentul copilului este cum este, nu pot spune ca mi-a plăcut acest film şi cu siguranţă nu as mai vrea sa îl mai revăd vreodată. Nu înţeleg de ce mi-a lăsat impresia aceasta filmul The Road, ci doar ca asta-i părerea pe care mi-a lăsat-o.

PRO SI CONTRA The Road (2009):

  • Sa începem cu ceea ce a fost ok: Acting foarte bun, poveste originala si impresionanta, efecte foarte realiste, atmosfera post-apocaliptica apăsătoare şi final bun
  • Sa terminam cu ceea ce e greşit: Cum am mai zis: aceste este un film „pe care îl placi sau nu”, rămâne la latitudinea sa alegi ce e greşit la el.

Recomand acest film si vouă? Răspunsul direct și scurt este DA!Cu siguranţă, acesta e un film care merita văzut măcar o data. Eu unul îs fascinant de filmele „cu sfârşitul lumii”, iar asta poate fi uşor unul din cele mai bune din aceasta categorie.

Nota lui Alexoiu pentru acest film este 7/10.

NU E FRUMOS DAR E SANATOS:

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4

 
 Bookmark & Share

 

Lasă un răspuns

Nor etichete

