Imi place filmele de nu mai pot! (Licenta Poetica)

A Serious Man (2009)

A Serious Man (2009) este o comedie neagra cu ceva accente dramatice scrisa, produse şi regizata de fraţii Joel și Ethan Coen. Filmul spune povestea unui om normal care încearcă sa găsească balanţa si înţelegerea în lumea ce îl înconjoară. In rolurile principale ii avem pe Michael Stuhlbarg, Sari Lennick, Fred Melamed si Richard Kind.

Deja când urmează sa vizionezi acest film ştiind câteva date despre el trebuie sa ai, din start, nişte aşteptări. Eu ma bucur ca am aflat despre acesta date după ce am văzut filmul. Mie, unul, A Serious Man (2009) mi s-a paruy un film foarte bun. Personajul principal, jucat genial de către Michael Stuhlbarg, este un soţ devotat cu doi copii acasă plus un frate incapabil sa se îngrijească singur. Sota îl anunţă pe soţ ca are un amant şi ca doreşte sa divorţeze. El este de acord şi se muta la hotel pana se finalizează tot. Intre timp, amantul moare. Sotul ii plăteşte înmormântarea. Am dezvăluit ceva din acţiunea filmului, însă am vrut sa ofer un gram din umorul fin pe care îl are acest film. Actorul principal, Michael Stuhlbarg,, relativ necunoscut pana acum, a primit o nominalizare pentru „Cel mai bun rol masculin într-o comedie sau musical” la Golden Globes 2010 – şi chiar o merita.

Setat în anul 1967, filmul ne duce în mijlocul unei comunităţi de evrei. Acest lucru aduce de la sine o groaza de informaţii despre religia iudaica prezentate amănunţit. La o prima vedere, ai crede ca acest film are legătura cu religia, însă eu, ateu fiind, pot spune ca pentru a înţelege acest film nu trebuie sa aparţii unei religii. Nu este primul film al fraţilor Coen ce are legătură cu evrei şi eu cred ca prezentarea unor practici iudaice a fost pentru a mai oferi o doza de comedie+drama filmului. Eu nu consider acest film o parabola religioasa ci doar o parte a vieţii unui om. Legăturile cu religia exista însă nu sunt edificatoare.

Am vorbit mai sus despre faptul ca trebuie sa înţelegi acest film care oferă mai multe întrebări decât răspunsuri. In primul rând, titlul mi se pare destul de direct. A Serious Man (2009) este un film despre societate, despre viata şi despre cum o înţelegem şi cum o acceptam. Finalul este cel mai „dătător de întrebări” si sunt foarte curios voi cum l-aţi interpretat voi căci eu am propria-mi versiune.

PRO SI CONTRA A Serious Man (2009) :

  • Sa începem cu ceea ce a fost ok: Acting, scenariu şi realizarea foarte bune, o lecţie de iudaism gratis, comedie fina, dialog genial, film foarte interesant ce iţi ridica ceva întrebări fără sa iţi dea răspunsurile
  • Sa terminam cu ceea ce e greşit: Nu pot spune ca ceva exact nu mi-a plăcut.

Recomand acest film și vouă? Răspunsul direct și scurt este DA! Daca vrei sa vezi un film bun atunci cred  ca acest film te poate mulţumi deşi nu este cel mai bun film făcut vreodată.

Nota lui Alexoiu pentru acest film este 8/10.

PĂRERILE ALTORA:

Parerea mea se pare ca este împărtăşită si pe filme-bune.ro ce considera filmul bun, dar nu extraordinar. Cineblog.info face o recenzie foarte interesanta a acestui film şi îl recomanda cu plăcere. Lanterna magica considera acest film unul foarte „dărâmător”.

Un review bun al acestui film am mai gasit aici si aici.

Lasă un răspuns

Nor etichete

