Imi place filmele de nu mai pot! (Licenta Poetica)

Law Abiding Citizen (2009) este un thriller regizat de către F. Gary Gray dupa un scenariu de Kurt Wimmer, în rolurile principale fiind Jamie Foxx si Gerard Butler. Acțiunea filmului are loc in Philadelphia si prezintă povestea unui om care decide sa isi facă singur dreptate în ceea ce privește criminalii familiei sale, cât și în legătură cu sistemul juridic american. Butler și compania sa de producție au făcut acest film. Ca un fun fact: la începuturile acestui proiect rolul jucat de Butler era, de fapt, atribuit lui Jamie Foxx, iar pe ultima suta de metri aceștia au făcut schimb de roluri.

Filmul este un thriller. Doar aceasta categorisire te face sa te aștepți cum va fi. Momentele de tensiune maxima, exploziile, urmările cu mașina, filajele, suspansul etc toate sunt la ele acasă, în acest film. Butler cauta sa își facă singur dreptate în urma nedreptății pe care sistemul juridic american i-a făcut-o, Foxx fiind avocatul care s-a ocupat de cazul acestuia. Personajul lui este construit foarte bine si te face sa gândești chiar ca este singurul om de pe Pământ care poate sa tina o ranchiuna atât de mare într-un mod aproape invizibil.

Sincer, mie mi-a plăcut mult acest film. Pot spune ca Law Abiding Citizen (2009) chiar m-a făcut sa îl urmăresc cu sufletul la gura pana la final. Daca încerci sa analizezi filmul frame cu frame sau dacă încerci sa iți oferi o explicație foarte exacta la toate evenimentele prezentate poate ca nu vei o ajunge la o concluzie satisfacatoare, însă dacă vrei sa vezi acțiune atunci aceasta pelicula sigur nu va dezamăgi.

Rolurile principale sunt jucate foarte bine de cei doi actori. Rolurile secundare sunt, la fel, jucate de actori talentați. Efectele filmului sunt, de asemenea, bune, iar toată povestea pe care e clădit filmul este foarte buna. In opinia mea, ceea ce face Law Abiding Citizen (2009) sa nu se ridice la anumite așteptări este finalul care strica tot. Poate dacă nu se termina asa atunci filmul ar fi supraviețuit mai mult timpului.

Cu toate acestea, nu este un film rău. De fapt, Law Abiding Citizen (2009) este un thriller foarte bun care, în final, oferă ceea ce trebuie sa ofere un thriller. Este un film inteligent, plin de acțiune, regizat frumos si cu distribuție și joc actoricesc foarte bune.

Sunt sigur ca multi nu sunt de acord cu ceea ce am scris mai sus, însă nu te poți aștepta la genul acesta de film decât sa iți ofere ceea ce era promis din start.

PRO SI CONTRA Law Abiding Citizen (2009) :

  • Sa începem cu ceea ce a fost ok: Scenariu, distribuție, acting, regie foarte bune, acțiune inteligenta presărata cu explozii și urmări ca-n filme, thriller reusit
  • Sa terminam cu ceea ce e greșit: Finalul

Recomand acest film și vouă? Răspunsul direct și scurt este DA! Vrei acțiune, vrei un film inteligent cu distribuție buna, vrei sa stai cu sufletul la gura 2 ore? Atunci răspunsul este Law Abiding Citizen (2009)

Nota lui Alexoiu pentru acest film este 8/10.

PĂRERILE ALTORA:

Este adevărat ca eu am pierdut filmul, însă mulți dintre voi nu ați ratat acel moment.🙂

Pe Filmblog.ro am găsit un review bun al acestui film, chiar dacă se bate în cap în cap cu al meu. Este adevărat ca și eu am mirosit ceva asemănări intre Law Abiding Citizen (2009) și alte filme de gen, dar am trecut peste ele, în final, fiindca mi-a placut de unde s-a plecat.

Un alt review bun am gasit si pe Cineblog.ro ce recomanda filmul tuturor celor dornici de acțiune. Sigur  în starea asta eram si eu când am vizionat filmul.

Spuse.ro ne spune ca, deși filmul nu este original ca și concept, acesta este un film reușit, iar Daniel Urda se pare ca a fost destul de impresionat de film, ca și mine. Deși considera, pe alocuri, acest film ca fiind pueril Raekarecomanda și ea acest film. O alta recenzie scurta pe care am citit-o a fost scrisa de catre Rojer ce i-a acordat filmului nota 9/10.
Un review aproape în totalitate negativ am citit aici. Din păcate, nu i-au în seama această părere din cauza faptului ca reprezinta doar o traducere în romana a opiniilor a câtorva critici de peste hotare.

Concluzie: Si vouă v-a plăcut filmul la fel de mult cum mi-a plăcut și mie.

Comments on: "Law Abiding Citizen (2009) – Motivat sa ucida" (2)

  1. Lipsit de talente de critic de film si totodata de timp, ma rezum la a afirma ca filmul in cauza mi-a placut foarte mult. Cand s-a terminat (aici subscriu parerii tale si admit ca mi-as fi dorit un alt final) eram ofticat la culme, imi doream sa-i fi macelarit pe toti tipu’ nesupus legii si sa nu lase in viata decat un om care sa faca public filmul.
    Sanatate!

    • Mulțumesc mult pentru comment! Ma bucur ca și ție ți-a plăcut filmul chiar dacă finalul, e adevărat, nu-i foarte satisfăcător!
      Numai de bine!

Lasă un răspuns

Nor etichete

