Imi place filmele de nu mai pot! (Licenta Poetica)

The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) este un film fantastic regizat de către Terry Gilliam și scris de Charles McKeown. Heath Ledger, Christopher Plummer, Lily Cole și Tom Waits sunt numele prezente în distribuția acestui film, însă datorita morții lui Ledger care nu a apucat sa termine acest film, ca un omagiu, rolul lui a fost jucat în continuare de către Johnny Depp, Jude Law si Colin Farrell. Pelicula și-a făcut debutul la cea 62-lea Festival de Film de la Cannes, în afara competiției. Totodată, The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) a primit si doua nominalizări la Oscar 2010 la categoria cea mai buna scenografie, cât și pentru cele mai bune costume. Cine i-a furat cele doua Oscar-uri acestui lung-metraj puteți afla consultând lista cu câștigătorii Oscar-urilor din acest an.

Pelicula prezintă povestea unui teatru ambulant care în călătoriile lui întâlnește o persoana foarte aproape de moarte. Cu ajutorul trupei, acesta din urma se alătura teatrului și produce o groaza de schimbări în ceea ce privește activitatea acestui teatru mai puțin normal: conducătorul trupei de teatru făcuse un pact cu diavolul, pact ce permite prin intermediul unei oglinzi magice explorarea imaginației. Suna ca o nebunie de intrigă, nu-i asa? Nu vreau sa dezvălui foarte multe din acțiunea acestui film deoarece totul e dus la extrem și, în final, face deliciul filmului.

Vizual, filmul se prezintă foarte bine. Efectele, ca în orice film fantastic, sunt suprarealiste, nebune, colorate, de toate dimensiunile și incredibil de bine făcute, în acest caz. La acest capitol, pelicula se prezintă foarte bine. De altfel, interpretarea actoriilor este una peste medie, deși nu excelează. Ma așteptam la mult mai multe în aceasta privință de la acest film.

The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) părea genul de film ce îmi va place foarte mult. Am încercat sa îl plac foarte mult. De fapt, pana la jumătatea filmului m-a fascinat, însă, odată trecut de acest punct, sentimentul s-a schimbat într-un unul opus. E adevărat ca l-am vizionat pana la final, însă feeling-ul pe care mi l-a lăsat a fost unul gol.

Știu ca dacă voi spune afirma ca nu mi-a plăcut acest film mi se va spune ca nu l-am înțeles. Din păcate, l-am înțeles chiar dacă a fost făcut intenționat destul de confuz. Este ceva de genul te duce din puntul A în punctul C apoi în E, însă fără sa mai treci prin B sau D. Si nici asta nu m-a deranjat asa e mult, deși exista unele chestii lăsate dinadins la alegerea privitorului.

Per total,acest film mi-a lăsat impresia ca are lipsa de continuitatea, cât și de explicație. Probabil, cu cât faci un film mai confuz și care iți ridica mai multe semne de întrebare cu atât lumea îl va aprecia mai mult doar fiindcă asa trebuie…Acest film putea sa iasă cu muuuult mai bine…

PRO ŞI CONTRA The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) :

  • Sa începem cu ceea ce a fost ok: Vizual se prezintă genial, distribuția este una de proporții, scenariul este unul foarte interesant, desi are lipsurile lui
  • Sa terminam cu ceea ce e greșit:  Confuzul prezent intenționat, finalul, lipsa de continuitate, nebuloasa din jurul întregii povestii

Recomand acest film și vouă? Răspunsul direct și scurt este DA! The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) este o nebunie de film care merita sa nu fie ratat și super-discutat apoi!

Nota lui Alexoiu pentru acest film este 6/10.

PĂRERILE ALTORA:

  • O cronica foarte buna și amănunțită am citit pe Marele Ecran, feedback-ul fata de acest film fiind unul foarte bun.
  • Un review foarte bun am citit și pe Cineblog.info ce recomanda acest film tuturor cinefililor.
  • Filmblog.ro face o cronica foarte realista asupra acestui film cu care rezonez și eu:  se putea muuult mai bine!
  • Un alt review cu care rezonez am găsit pe Blogul de Filme: Dr. Parnassus este complicat și nu va fi pe gustul oricărui cinefil.
  • Filme-bune este scurt și la obiect: filmul are multe lipsuri.
  • Jiunimea recomandă cu căldura acest film…
  • Pyuric de pe Monden.info a fost captivata de acest film și considera ca merita.

CONCLUZIE : Părerile găsite pe net despre The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) sunt foarte felurite, însă, în mare parte, favorabile.  Trebuie sa vedeți cu ochii voștri filmul ca sa va puteți decide dacă merita sau nu!

Comments on: "The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) – Dr. Parnassus" (2)

  1. Asta am zis si eu in recenzie: s-ar putea pur si simplu sa nu fie pe gustul unora, sa nu ii incante pe toti la fel ca pe mine… Cert este ca cel mai bine il vede fiecare, sa se convinga singur.🙂

    • Acest film este unul din puținele filme care mi-a plăcut la fel de mult pe cat mi-a displăcut:) E foarte ciudat feeling-ul!

      Îți mulțumesc pentru comentariu!

Lasă un răspuns

Nor etichete

