Imi place filmele de nu mai pot! (Licenta Poetica)

[Rec] 2 (2009)

Am văzut [Rec] (2007). Am văzut și Quarantine (2008).Şi mi-a plăcut şi unul şi celălalt. Am fost temător când am auzit de [Rec] 2, însă am zis să îi dau o şansa. Primul film din serie a fost atât de bun pentru un film horror încât americani l-au refăcut aproape cadru cu cadru. Dacă eşti fan al genului şi nu ştii nimic despre filmele despre care vorbesc atunci nu mai pierde timpul şi vizionează-le.

Filmul începe exact de unde s-a terminat prima parte. O scurtă recapitulare la p1: o jurnalistă alături de un cameraman plus o echipă a pompierilor rămân blocaţi într-o clădire fără voia lor. Ei sunt sigilaţi înăuntru alături de locatari de către autorităţi.  Se pare că în acel imobil circulă un virus ce transforma oameni într-un fel de zombi. Finalul primei părţi nu este cu happy-end, iar partea a două ne prezintă cum evoluează situația cu virusul, zombile şi alte cele. Clădirea este tot plină de viruşi şi zombi, doar că acum autoritățiile încearca să oprească răspăndirea lui.

Realizat tot in acelasi stil „found footage”, coloana sonora lipsind de asemenea,  [Rec] 2 (2009) urmareste acum o echipa de militari condusa de un domn doctor ce patrunde in cladirea cu pricina.  Fiecare soldat are o camera video, iar imaginile ce le vedem sunt cele inregistrate de acestia, anumite scene fiind prezentate din mai multe perspective. Urmeaza o serie de explozii, impuscaturi  si urlete macabre in stilul dark care a consacrat acest film , actiunea realizandu-se cu repeziciune si mult sange. Actori din rolurile principale – Manuela Velasco, Ferran Terraza, Javier Botet – desi imi sunt total necunoscuti (chiar nu ma dau in vant dupa filmele facute in Spania) fac o treaba foarte buna, ei fiind cei care fac diferenta.

Pentru a condimenta oleacă atmosfera filmului, in imobil reușeste sa mai  intre si o ceata de copii ce va incerca sa supravietuiasca alaturi de cei dinauntru zombilor insetate de sange.  Fata de prima parte, scenele gory sunt si mai multe si mai …suculente. Consider ca se putea renunta la ideea cu copii intrati in cladire, desi si ei sunt protagonisti la cateva scene interesante.

Cam pana aici, [Rec] 2 (2009) a reușit sa ma tina in priza fiindcă rezolvarea problemei cu virusul o da in religie, demoni si exorcizări. Finalul filmului poate fi asemănat cu o scena regândită a filmului „The Exocist”. Mie nu mi-a plăcut cum au „rezolvat-o”. Pe tot parcursul filmului au existat ceva referințe la religie, însa am sperat ca nu o vor da in mitologie religioasa…dar au facut-o. De altfel, ultimele minute ale filmului oferă un final deschis care lasă sa se înțeleagă de la o psota ca o următoare parte este inevitabila – nici asta nu mi-a plăcut foarte mult.

Una peste alta, [Rec] 2 (2009) este un horror si daca esti fan al genului merita sa vezi si partea a doua deoarece este la fel de buna ca si prima. Povestea este continuata interesant,momentele cu zombi sunt multe si bune,  iar [Rec] 2 este cu siguranta un horror care va multumi fanii genului – printre care ma numar si eu – si te va lasa cu cateva momente memorabile de adormit mai bine noaptea.

Pelicula este scrisa si regizata de catre Jaume Balagueró si Paco Plaza, ei fiind si cei care s-au ocupat de prima parte, iar stilul lor prezent in cele doua filme este unul din cele mai interesante aparut in domeniul horror al ultimilor ani. Se vorbeste deja despre [REC] 3 si 4, iar eu mizez ca nici urmatoarele doua filme ale seriei nu vor dezamagi.

PRO ŞI CONTRA [Rec] 2 (2009) :

  • Sa începem cu ceea ce a fost ok:  Partea doua la masura, horror dark si foarte bun, acting foarte ok din partea actorilor spanioli
  • Sa terminam cu ceea ce e greșit:  Finalul si „rezolvarea”+ previzibil pe alocuri

Recomand acest film și vouă? Raspunsul direct și scurt este OARECUM! [Rec] 2 (2009) chiar este un film horror ce merita văzut de fanii genului.

Nota lui Alexoiu pentru acest film este 6.5/10.

PĂRERILE ALTORA:

  • Pe Filmblog am citit un review foarte detaliat despre acest film, [Rec] 2 (2009) fiind notat cu 7.
  • Filme-buna considera ca acesta pelicula este cea mai proasta continuare a unui film.
  • Si ProgramareSociala a vazut acest film, nu i-a placut si nu il recomanda in continuare.
  • Pe CVDM am gasit un review bun, iar filmul este considerat ca fiind un „super-horror european”
  • Si M0n0 a vazut acest film si i-a plăcut.

CONCLUZIA: Per total, [Rec] 2 (2009) nu a mai primit același laude ca și prima parte, fiind chiar asupru criticat. Ma întreb cum vor fi primite următoarele doua părți🙂

Comments on: "[Rec] 2 (2009)" (1)

  1. Vezi ca se scrie „mi-au placut”, ca vorbesti de doua filme.

Lasă un răspuns

Nor etichete

