Imi place filmele de nu mai pot! (Licenta Poetica)

Downloading Nancy (2008)

Downloading Nancy (2008) a fost un film care m-a atras de la început prin ideea ce o avea la baza. Am citit despre el intr-un articol legat de Sundance Film Festival 2008 si l-am trecut la „must see” pentru aproape un an si ceva pana când am reușit sa îl vizionez. Un film ciudat, trist si incurcat, Downloading Nancy (2008) este regizat de catre Johan Renck ce este unul dintre cei mai cunoscuți regizori de..clipuri muzicale. Am fost  sceptic cand am aflat asta, insa mi-am zis ca rolurile principale, interpretate de Maria Bello, Jason Patric, Rufus Sewell, vor face diferenta.

Feeling-ul pe care ti-l lasă acest film este foarte ciudat. In primul rând, pelicula este despre „damaged people” si prezintă povestea lui Nancy care își lasă soțul singur în ideea în care a plecat în vizita la niste prieteni. Problema e ca Nancy nu e in nicio vizita, ci s-a dus sa întâlnească o persoana ce a intalnit-o online cu intentia de a fii ucisa de aceasta. Tipul cu care se întâlnește Nancy este la fel de „damaged” ca si ea, iar intre cei doi se înfiripă o legătură stranie intre dragostei și moarte.

Film este foarte „slow-paced” si ofera un fel de neliniște continua privitorului. Maria Bello joaca rolul lui Nancy, o tipa a cârei copilării nefericite i se reflecta în viata de adult. Ea are multe tentative de suicid si, totodată, ii place sa se rânească singura, motivele ce au condus-o la aceste acte de cruzime asupra propriei persoane fiind dezvăluite pe tot parcursul filmului „cu lingurița” cu ajutorul unor flashback-uri. Sotul ei, de altfel, nu o ajuta foarte mult având în vedere situația in care ea se afla, ci chiar atenuează suferinta personajului.

Acesta nu este genul de film la care finalul sa te facă sa te ridici in picioare si sa aplauzi, ci mai degrabă un clip foarte lung de sado-masochism psihologic trait de toate personajele peliculei. Cand am citit prima oara despre acest film era in legătură cu faptul ca acesta a stârnit multe controverse la Festivalul de la Sundance atunci când a rulat. Am inteles de ce Nancy a ajuns in situația in care este si,de aceea, poate nu pot sa dau o explicație logica la toate deciziile pe care le ia in film Nancy, in ideea in care rationalul ei nu mai este rational, insa mi s-a parut lipsit de substanta la un moment dat.

Downloading Nancy (2008)  este un film sucit. Te lasă sa privești în lumea unor oameni a căror judecata lasă de dorit, iar finalul filmului iti da o palma peste fata despre realitate in care unele persoane trăiesc. Nu pot spune ca mi-a plăcut aceasta pelicula  fiindcă nu știu cui ii face plăcere sa vadă niște oameni terminați pe interior cum se chinuie, dar nu pot spune nici ca mi-a displăcut și, cum am spus si mai sus, Downloading Nancy (2008) iti lasă un feeling ciudat, ca si filmul in sine, fiind foarte deprimant oferindu-ti un sentiment de neliniște si ne-ok, iar totul se datorează jocului actorilor care este foarte bun, cat si faptului ca anumite scene sunt explicite.

Una peste alta, desi Downloading Nancy (2008) este un film altfel, iar mie nu mi-a părut rau ca am așteptat atât sa il vizionez. Am o pasiune în a vedea astfel de filme acest gen si acesta pelicula a fost peste așteptările mele. Trebuie sa mai menționez ca acesta pelicula este un film independent care reuseste sa ofere mult mai multe decat multe filme de top.

PRO ŞI CONTRA Downloading Nancy (2008) :

  • Sa începem cu ceea ce a fost ok:  Situația ciudata prezentata în film, interpretarea actorilor
  • Sa terminam cu ceea ce e greșit:  Slow-paced

Recomand acest film și vouă? Răspunsul direct și scurt este POATE! Downloading Nancy (2008) nu este un film de văzut la cinema împreună cu gașca alături de pungi de popcorn și nici genul de film pe care sa îl vizionezi atunci când dorești sa te relaxezi datorita subiectului delicat pe care il atinge.

Nota lui Alexoiu pentru acest film este 7/10.

PĂRERILE ALTORA:

  • Filmblog scrie, ca de obicei, un review foarte tare legat despre acest film care i-a fost pe plac

Lasă un răspuns

Nor etichete

